© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
mu
mu
30.10.2016 18:20:13

Ogier zmagovalec Walesa, Turk dobil dirko v Idriji

Profimedia

Francoz Sebastien Ogier (Volkswagen), ki si je že pred zadnjo dirko sezone privozil letošnji naslov svetovnega prvaka v reliju, je zmagovalec predzadnje preizkušnje v sezoni 2016. V Walesu je slavil pred Estoncem Ottom Tänakom (Ford), tretji pa je bil Belgijec Thierry Neuville (Hyundai).

Z današnjo zmago štirikratnega prvaka na preizkušnji v okolici Deesida je dirko pred koncem sezone, dirkače čaka le še preizkušnja v Avstraliji čez tri tedne, Volkswagen tudi potrdil konstruktorski naslov prvaka, saj tekmeci nemškega proizvajalca zdaj ne morejo niti teoretično prehiteti.

Za izkušenega Francoza je bila zmaga na zahtevnih valižanskih prizoriščih četrta v karieri. Svetovni prvak, ki si je letošnjo krono zagotovil že pred dvema dirkama, je najbolje opravil delo na ozkih makadamskih cestah, delo pa so dirkačem dodatno otežile še tradicionalno spremenljive vremenske razmere na Otoku, saj so doživeli vse od dežja, blata do megle.

A za zmago se je moral tokrat kar potruditi. Tänak mu je dihal za ovratnik, na koncu zaostal le deset sekund, Ogier pa je v tesni končnici ostal celo brez dodatnih točk v zadnji hitrostni preizkušnji, "power stagu", kjer je bil le četrti. A je imel še dovolj prednost po prvih 21 "brzincih", da je nazadnje slavil zmago.

"Naš prvi cilj ta konec tedna je bil, da si zagotovimo konstruktorski naslov. Zato lahko rečem le hvala ekipi, brez trdega dela vsakega posameznika nam ne bi uspelo. Zame pa reli ni bil lahek. Če sem pošten, sem moral kar dobro pritiskati, Ott je kar letel po cestah in ni delal napak. Moral sem pokazati popolno vožnjo, da sem ga premagal," je predzadnji reli v sezoni ocenil Francoz.

Zadnjo hitrostno preizkušnjo in tri dodatne točke je sicer dobil Estonec, ki je tako v Walesu dosegel najboljšo uvrstitev v karieri. "Velika hvala ekipi. Na cesti mi včasih ni šlo najbolje, toda avto je bil odličen, prav tako smo izbrali prave pnevmatike. Se že veselim naslednje sezone," je dejal estonski dirkač.

Medtem ko je naslov prvaka že nekaj časa oddan, bo odločitev o skupno drugem v sezoni 2016 padla šele v Avstraliji čez tri tedne. Za zdaj za vodilnim Ogierjem (247 točk) najbolje kaže Neuvillu, ki ima 143 točk, drugi Volkswagnov voznik Norvežan Mikkelsen, ki je bil v Walesu po tehničnih težavah sicer le 12., pa je tretji s 129. Možnosti imata še Hayden Paddon (126) in Dani Sordo (119).


Turk po preobratu do zmage v Idriji 
Na reliju v Idriji, zadnji preizkušnji letošnjega državnega prvenstva v reliju, je zmagal Rok Turk (Peugeot 208 R2), ki je na koncu le za 3,7 sekunde premagal Aleksa Humarja (Renault Clio R3T). Humar si je že pred zadnjo dirko sezone privozil naslov državnega prvaka v letu 2016. Tretji je bil v Idriji Aljoša Novak (Mitsubishi Lancer EVO X), ki je za Turkom zaostal devet sekund. 


Sezona 2016 se je končala v Idriji, od koder prihaja večina najboljših dirkačev. Tudi na letošnji izvedbi je kazalo, da bo slavil domači veteran Darko Peljhan, naslov si je že prej zagotovil še en dirkač iz tega mesta Humar, a se je nato prav ob koncu zgodil preobrat, po katerem je do skupne zmage na zaključnem reliju v Sloveniji prišel tretji domačin, Rok Turk.

Turk je bil sicer najboljši po prvem dnevu jubilejnega relija v Idriji. Prireditelji so ob deseti obletnici dirk na najvišji ravni v Sloveniji izvedli tudi prvi memorial Marijana Logarja, prvega reli voznika iz Idrije in dolgoletnega športnega funkcionarja. V njegov spomin so dirkaču, ki je postavil najhitrejši čas na prvi hitrostni preizkušnji, podelili priznanje, dobil pa ga je Peljhan.

A noč na nedeljo je na skupno prvem mestu preživel Turk, ki je dobil drugo HP. Toda razlike so bile majhne, Turk je zaostajal eno sekundo, Humar pa dve in jasno je bilo, da bo o končni zmagi odločala nedelja.

Skupno so dirkači morali na idrijskem reliju prevoziti sedem hitrostnih preizkušenj, danes še pet. Kazalo je, da bo zmagal Peljhan, ki se je v vodstvo prebil po četrti hitrostni preizkušnji, po šesti pa je imel kot vodilni pred Novakom tri sekunde naskoka.

Na zadnjem "brzincu" pa je nato prišlo do preobrata. Peljhan je naredil napako, precej zaostal in na koncu ni mogel višje kot do sedmega mesta v skupni razvrstitvi. S tem je boj za vrh prepustil someščanoma in Novaku, iz ozadja pa je udaril Turk.

Resda so majhni zaostanki omogočali mešanje vrstnega reda do zadnjega mesta, je pa Turk vendarle nekoliko presenetil in se s četrtega mesta nazadnje še prebil na prvo. Razlike pa so, tako kot na celotnem reliju, ostale majhne, saj je bilo med prvim in tretjim devet sekund razlike, šele četrti Grega Premrl je zaostal več kot minuto.

Izidi WRC:
 1. Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Fra/VW Polo-R)   3:14:30,2
 2. Ott Tänak/Raigo Molder (Est/Ford Fiesta RS)           + 10,2
 3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Bel/Hyundai i20)    1:35,4
 4. Hayden Paddon/John Kennard (NZl/Hyundai i20)          1:54,9
 5. Kris Meeke/Paul Nagle (VBr/Irs/Citroen DS3)           2:35,2
 6. Dani Sordo/Marc Marti (Špa/Hyundai i20)               4:02,6
 7. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Fin/VW Polo-R)     4:28,3
 8. Mads Oestberg/Ola Floene (Nor/Ford Fiesta RS)         4:38,3

SP skupno:
Dirkači:
 1. Sebastien Ogier    247
--------------------------
 2. Thierry Neuville   143
 3. Andreas Mikkelsen  129
 4. Hayden Paddon      126
 5. Dani Sordo         119
 6. Jari-Matti Latvala 110
...

Konstruktorji:
 1. Volkswagen         355
--------------------------
 2. Hyundai            285
 3. M-Sport Ford       154
 4. Volkswagen II      138
 5. Hyundai II         136
...

Izidi - DP v Idriji:
 1. Rok Turk/Martina Nartnik (Peugeot 208 R2)           43:26,4
 2. Aleks Humar/Jaka Cevc (Renault Clio R3T)              + 3,7
 3. Aljoša Novak/Anja Verbič (Mitsubishi Lancer EVO X)      9,9
 4. Grega Premrl/Marko Stiperski (Citroen DS3 R3T)       1:01,1
 5. Aleš Zrinski/Tadej Štupar (BMW M3)                   2:20,1
 6. matic Humar/Nika Jereb (Renault Clio RS 2,0)         2:32,5
 7. Darko Peljhan/Tina Lazar (Mitsubishi Lancer EVO X)   2:42,2
 8. Jan Mrak/Luka Kuštrin (Suzuki Swift 1,3 FFTI)        3:12,1
...