© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
STA
STA
10.07.2018 11:30:57

Življenje na Hrvaškem podrejeno polfinalni tekmi proti Angliji

Profimedia

Polfinalna tekma na nogometnem svetovnem prvenstvu v Rusiji med Hrvaško in Anglijo, ki bo v sredo ob 20. uri, bo spremenila življenjsko rutino na Hrvaškem. Trgovske verige skrajšujejo delovni čas, gledališča in kino-centri prestavljajo predstave, manifestacije prilagajajo programe, restavracije pa zapirajo svoja vrata.

Na Hrvaškem že zmanjkuje besed, s katerimi bi se lahko opisalo stanje evforije, ki so ga prinesle zmage hrvaške nogometne reprezentance v Rusiji. Zdi se, da bo celotna Hrvaška v sredo ob 20. uri, ko se bo začela tekma proti Angliji, prikovana pred televizijske zaslone na mestnih trgih, lokalih in stanovanjih. Medtem bo na moskovskem stadionu Lužniki tekmo v živo spremljalo približno 10.000 hrvaških navijačev, ki so v ponedeljek v nekaj urah razgrabili dodatne vstopnice.

Trgovska veriga Spar je v ponedeljek napovedala, da bo v sredo bolj zgodaj zaprla vrata svojih trgovin, ker namerava vsem svojim delavcem omogočati ogled polfinala. Spar bo zaprl svoje trgovine pol ure pred začetkom tekme, njegovi potezi pa bodo morda sledile tudi nekatere druge trgovske verige. Poleg tega mnoge trgovine na Hrvaškem ponujajo dodatne "polfinalne nogometne" popuste, kot tudi nagrade tistim, ki bodo uganili rezultat tekme.

Obvestila o spremembi delovnega časa so svojim gostom poslali tudi iz nekaterih zagrebških restavracij, ki bodo za nekaj ur med tekmo zaprle svoja vrata. Sredine obratovalne večerne termine so prav tako odpovedale nekatere zagrebške telovadnice in fitnes-centri.

Iz zagrebškega gledališča Histrion so napovedali, da bodo svoj program podredili "najbolj pomembni postranski zadevi na svetu" in bodo prestavili že napovedano sredino predstavo na četrtek. S prireditve zagrebško kulturno poletje so sporočili, da obstaja možnost spremembe programa na poletnem odru ob jezeru Bundek, ko je na sporedu opereta Vesela vdova, zaradi polfinalne nogometne tekme.

Nogometni uspehi hrvaške reprezentance v Rusiji so pritegnili pozornost svetovne javnosti. V 12 urah po sobotni zmagi nad Rusijo so mediji v svetu več poročali o Hrvaški, kot so v preteklih treh letih, je pokazala raziskava hrvaškega podjetja Mediatoolkit, ki je preštela omembo besede Croatia na spletu. Našli so jo na 140.000 spletnih portalih na vseh koncih sveta. Kot so dodali, bi bila lahko številka še večja, če bi iskali ime Hrvaške v drugih svetovnih jezikih, kot so nemščina, španščina, italijanščina, portugalščina in arabščina.

Na Hrvaškem pričakujejo, da bodo "nogometni veleposlaniki" s svojimi igrami v Rusiji poskrbeli tudi za več turističnih obiskov, kot tudi za nekatere druge gospodarske ugodnosti za državo. Hrvaški oglaševalski strokovnjaki poudarjajo, da je ravno zdaj čas za dodatno krepitev blagovne znamke Hrvaška na globalnem trgu.