© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
Oglasno sporočilo
Oglasno sporočilo
29.06.2022 17:19:57

Življenjske izkušnje posameznikov, ki se opredeljujejo kot nebinarni

psno

Raziskava je v letu 2022 v navezavi na možnost, ki jo ponuja Mastercard kartica True name, želela odkriti trende v nebinarnih spolnih skupnostih 16 evropskih držav in ZDA.

Ključne ugotovitve

5,3 % pripadnikov Generacije Z je izbralo nebinarno spolno identiteto.

49 % je dejalo, da razume, če se ljudje ne želijo identificirati izključno kot moški ali ženska.

59 % tistih, ki se identificirajo kot nebinarni, je dejalo, da se med nakupovanjem počutijo ogroženi.

Vse ugotovitve raziskave so predstavljene v priloženi infografiki.

Ker je o nebinarnih skupnostih na voljo malo oziroma nič podatkov, se je podjetje Mastercard odločilo identificirati življenjske izkušnje in navade rastočega števila ljudi, ki se identificirajo kot nebinarni, oz. tistih, ki svojo spolno identiteto in/ali spolno izražanje doživljajo izven binarnih spolnih kategorij "moški" in "ženska", kot jih opredeljuje GLAAD, medijska organizacija LGBTQIA+.

Kartica Mastercard True Name™ posameznikom omogoča možnost, da na kartici prikažejo lastno izbrano ime. Po uspešni predstavitvi v ZDA leta 2019 omenjena možnost rešuje marsikatero nevšečnost za člane nebinarnih in transspolnih skupnosti, ki so doživeli negativne izkušnje ob nakupu.

Leta 2022 bo možnost, ki jo ponuja kartica True name, na voljo v še več državah in regijah, Mastercard pa obenem nadaljuje z raziskovanjem zaznanih neenakosti spolov in izkušenj nebinarnih posameznikov ter širše populacije v 16 evropskih državah in ZDA.

O raziskavi

Mastercard raziskava se osredotoča na življenjske izkušnje nebinarnih in binarnih LGBTQIA+ posameznikov v vseh vidikih civilnega življenja: doma in v službi, med nakupovanjem in druženjem, pri uporabi osebnih dokumentov, obenem pa razkriva še druge težave, vključno z diskriminacijo. Mastercard verjame, da te ugotovitve prinašajo pionirski vpogled v nebinarno skupnost.

Raziskavo je podjetje Mastercard izvedlo maja 2022 na Nizozemskem, v Franciji, Nemčiji, Italiji, na Poljskem, v Španiji, Švedski, Združenem kraljestvu, Belgiji, Avstriji, Portugalski, Izraelu, Republiki, Češki, Slovaški in Združenih državah Amerike. V vseh državah razen na Portugalskem (n=650) in Slovaškem (n=600), je vzorec obsegal n=1.000 anketirancev. Raziskava je zaobjela skupaj n=15.935 ljudi, od katerih jih je n=452 izbralo kategorijo nebinarno. Raziskavo je za podjetje Mastercard v 16 evropskih državah in ZDA izvedla dobrodelna organizacija Motivation International. Raziskava je ena izmed prvih, ki se osredotoča na nebinarne posameznike.

True name - Mastercard

Za mnoge pripadnike skupnosti LGBTQIA+ ime na njihovi kreditni, debetni ali predplačniški kartici ne odraža njihove resnične identitete in tako vsakodnevno poudarja boleči konflikt med njihovim resničnim imenom in imenom na kartici. Leta 2019 se je podjetje Mastercard odločilo ta konflikt odpraviti s predstavitvijo True Name™ kartice, prve tovrstne funkcije, ki varna plačila naredi resnično varna za vse. Kartica omogoča, da se na sprednji strani debetnih, kreditnih in predplačniških kartic prikaže izbrano ime in tako odstrani vir nelagodja za mnoge člane transspolnih in nebinarnih skupnosti.



Leta 2020 je omenjeno funkcijo podjetja Mastercard uvedla banka Citi kot del svoje politike zavezanosti skupnosti LGBTQIA+.



Maja 2021 je podjetje bunq True Name™ predstavilo v 30 evropskih državah.



Republic Bank je junija 2021 postala prva skupnostna banka, ki je začela uporabljati True name. Funkcijo je uvedlo tudi podjetje Global Payments, na svoji platformi TSYS BM Technologies pa jo bo omogočilo uporabnikom svoje platforme za digitalno bančništvo.



Ostali partnerji, ki ponujajo to možnost, so: stranke in partnerji izdajatelja FIS Marqueta, T-Mobile Money ONE, GLS bank (Nemčija), Monzo, BMTX in Republic Bank & Trust Company.



Marca 2022 je BMO postala prva kanadska finančna institucija, ki ponuja True Name™ podjetja Mastercard. Njena ameriška podružnica BMO Harris Bank je obenem postala prva globalna finančna institucija, ki je vzpostavila partnerstvo z Mastercard pri izdaji kartic in True Name™ se je začel širiti po vsem svetu.



Pobuda True name je prejela več kot 65 panožnih nagrad.

Mastercard se že vrsto let zavzema za pravice skupnosti LGBTQ+ po vsem svetu

2015 - Mastercard je eden izmed 13 ustanoviteljev Open for Business, neformalne koalicije za podporo vključevanju LGBTQIA+. Koalicija je sedaj dvakrat večja in igra ključno vlogo pri preoblikovanju pravic LGBTQ+ v ekonomsko vprašanje in vprašanje človekovih pravic. Pred kratkim so podpisali izjavi o podpori za Tajvan in Hongkong.

https://www.brunswickgroup.com/open-for-business-1-i5400/

2016 – Pridružili so se poslovni koaliciji za sprejem zakona o enakopravnosti: https://www.hrc.org/resources/business-coalition-for-equality

2019 – Predstavili so True Name™, možnost kartice, ki omogoča, da se na sprednji strani debetnih, kreditnih in predplačniških kartic prikaže izbrano ime in tako odstrani vir nelagodja za mnoge člane transspolnih in nebinarnih skupnosti. https://www.mastercard.us/en-us/vision/who-we-are/pride.html

2019 - Mastercard je ustvaril Acceptance Street, simbol sprejemanja na znamenitem križišču med ulicama Christopher St in Gay St v newyorški četrti Greenwich Village.

https://www.youtube.com/watch?v=3SPsHbzSOlU



2019 – V kontekstu razprav o enakosti LGBTQIA+ v ZDA, je bil Mastercard eno od več kot 200 velikih podjetij, ki so vložila dopis amicus v primeru SCOTUS, kjer se je odločalo o razširitvi zaščite na delovnem mestu za LGBT zaposlene https://www.hrc.org/press-releases/more-than-200-major-businesses-file-landmark-amicus-brief-in-support-of-lgb

2020 – Vsem zaposlenim, ne glede na spol, so omogočili izkoristiti 16 tednov plačanega starševskega dopusta

2021 – Pričeli s kritjem stroškov za storitve medicinske potrditve spola in odpravili omejitve in pravila glede neplodnosti ter tako vsem zaposlenim omogočili izkoristiti razširjeno kritje stroškov za tovrstne zdravstvene storitve

2022 – Podpisali so poslovno izjavo Human Right Campaign glede državne zakonodaje, ki nasprotuje LGBTQIA+ https://www.hrc.org/resources/business-statement-on-anti-lgbtq-state-legislation

2022 – Fundacija Stonewall je podjetje Mastercard vključila na lestvico 100 najboljših delodajalcev za LGBTQIA+ posameznike https://www.mastercard.com/news/europe/en-uk/newsroom/press-releases/en-gb/2022/february/mastercard-recognised-by-stonewall-as-a-top-100-employer-for-lgbtq-people/

2022 – Mastercard je zagnal park ponosa (Pride Plaza) v Metaverses https://www.globenewswire.com/news-release/2022/05/31/2453397/0/en/The-Global-LGBTQIA-Community-Finds-a-Home-in-the-Metaverse.html