V 11 državah, med njimi tudi v Sloveniji, kjer je raziskava potekala, osebe v starosti med 18 do 24 let predstavljajo 7,2 % prebivalstva (okoli 11,5 milijona ljudi) in njihov pomen za gospodarstvo narašča. Nova raziskava podjetja Mastercard razkriva, da mladi kljub svoji globoki vpletenosti v svet digitalnih tehnologij, najbolj cenijo odnose in neposredne stike. Pripadniki te generacije naslavljajo tudi družbene in okoljske izzive in podobno pričakujejo tudi od blagovnih znamk. Ti vedno povezani in pametni kupci pričakujejo, da bodo nakupi in finančne storitve hitre in priročne. So zelo naklonjeni spletnemu nakupovanju in navdušeni nad mobilnimi brezstičnimi plačili kot tudi mobilnim bančništvom.
Raziskava podjetja Mastercard nam odkriva generacijo, ki se finančno najbolj zanaša na svoje starše, vendar skuša diverzificirati vire svojih dohodkov. Povprečni mesečni prihodek predstavnika generacije Z iz držav Srednje in Vzhodne Evrope znaša 450 EUR, mesečni prihodek slovenskega predstavnika pa je nekoliko višji, in sicer znaša 702 EUR, kjer za skoraj vsakega petega (20 %) starši še vedno predstavljajo poglaviten vir sredstev, medtem ko ima 11 % zaposlitev s krajšim, 23 % pa s polnim delovnim časom. Počutijo se odvisne od staršev in njihova prednostna naloga v bližnji prihodnosti je doseči finančno neodvisnost. Njihovi glavni cilji so tako zaključiti izobraževanje, pridobiti prve poklicne izkušnje in se preseliti na svoje. V prihodnosti evropski predstavniki generacije želijo zaslužiti med 2,000 in 3,000 evrov na mesec – dovolj da si lahko ustvarijo družino, da privarčujejo za stanovanje in dopust ali občasno potovanje.
Ljudje in vrednote pomembnejše od denarja
Čeprav je denar pomemben, pripadniki generacije Z najbolj cenijo odnose z drugimi. Več kot polovica slovenske generacije (55 %) kot tudi celotne gen Z generacije (51 %), se strinja, da so v življenju pomembnejše stvari kot denar in kot svoje najpomembnejše vrednote izpostavljajo družino (65 %), zdravje (63 %), prijatelje (53 %) in partnerje (42 %). V nasprotju s splošnim mnenjem o tej generaciji, menijo, da nič ne more nadomestiti stikov v živo in 65 % želi prosti čas preživljati v družbi (zlasti s prijatelji), s čimer se strinja celotna generacija (64 %).
Njihovo spoštovanje teh visokoletečih vrednot se kaže tudi v skrbi za družbena in okoljska vprašanja. Skoraj polovica vseh anketirancev v tej raziskavi podjetja Mastercard (45 %) donira sredstva različnim fundacijam in nevladnim organizacijam, kamor donira 44 % slovenskih predstavnikov. 34 % mladih iz držav Srednje in Vzhodne Evrope jih je vključenih v prostovoljstvo, v Sloveniji pa se odstotek nekoliko zviša, na 39 %. Ko razmišljajo o prihodnosti, kot eno izmed najpomembnejših tem izpostavljajo stanje našega planeta (40 %), v primerjavi s slovenskimi predstavniki pa to izpostavlja kar 46 % mladih.
»Mladi kot pravi idealisti prevzemajo odgovornost za oblikovanje prihodnosti, pri čemer kot pomembne izpostavljajo trenutne okoljske in družbene izzive in zato pričakujejo, da bodo na tem področju aktivna tudi podjetja. Raziskava podjetja Mastercard je pokazala, da generacija Z ceni trajnostna podjetja in da nima zadržkov pred doniranjem. Pri tem jim pomagamo s projekti in iniciativami, ki nudijo posebna doživetja,« je dejal Aleš Petejan, vodja marketinga Mastercard Slovenija.
Pametni kupci in popolnoma digitalni
Prva generacija, rojena v dobi vseprisotne dostopnosti spleta, je neločljivo povezana z digitalnim svetom. So redni uporabniki družbenih omrežij, na katerih berejo novice, komunicirajo s prijatelji in sledijo svojim strastem. Mladi slovenski predstavniki so najbolj aktivni na YouTubu (88 %), Instagramu (82 %) in Facebooku (77 %). Kar 68 % sodelujočih iz Slovenije, v celotni raziskavi 70 %, družbene medije uporablja kot glavni vir informacij in navdiha. 73 % vseh predstavnikov s svojimi prijatelji komunicira vsakodevno s pomočjo aplikacij za pošiljanje sporočil, v Sloveniji pa je takšnih 66 %. Vsaj enkrat na teden slovenski predstavniki uživajo v digitalni zabavi, in sicer pretakanju glasbe (86 %), filmih (66 %) ali igranju video iger (58 %).
Za to tehnično napredno in vedno povezano generacijo elektronsko poslovanje predstavlja naravno okolje – 76 % jih kupuje prek spleta vsaj enkrat na mesec, v Sloveniji pa 69 %, kateri kupujejo predvsem oblačila (62 %), hrano (44 %) ali izdelke za lepoto in nego (41 %). Hkrati so tudi cenovno ozaveščeni in ljubitelji promocij. 75 % jih pravi, da pred odločitvijo za nakup vedno preverijo ponudbo različnih trgovcev. 81 % pa pred nakupom pogleda, ali je izdelek na voljo po promocijski ceni pri drugem dobavitelju, kjer je odstotek pri vseh predstavnikih iz držav Srednje in Vzhodne Evrope malo manjši, in sicer 77 %.
Gladka uporabniška izkušnja je nujnega pomena
Ob spletnem nakupovanju so kot svoje prevzeli tudi digitalno plačevanje, a njihove najbolj priljubljene oblike le-tega se med državami razlikujejo. V Sloveniji 27 % uporabnikov za spletno nakupovanje uporablja debetno kartico. Kar 36 % pa za spletna plačila uporablja kreditno kartico.
»Generacija Z priročnost tehnologije, ki je na voljo, jemlje kot samoumevno. Blagovne znamke, ki želijo uspeti v njihovem digitalnem svetu, morajo nuditi enostavnost uporabe, hitrost in nemoteno izkušnjo, in, če se la da, vse to ponuditi na pametnem telefonu. Pri tem morajo ponuditi nakupovanje, plačila, financiranje in druge vrste storitev. Upoštevati želje generacije Z je vsekakor pametno, saj predstavljajo prevladujoče tržne trende prihodnosti,« je dodal Aleš Petejan, vodja marketinga pri Mastercard Slovenija.
Brezstično = mobilno
Pri fizičnem nakupovanju mladi najraje izberejo brezgotovinsko plačevanje, ki ponuja udobje in hitrost. 70 % slovenskih predstavnikov, v primerjavi z 80 % vseh vprašanih v raziskavi podjetja Mastercard, plačuje s kartico, 56 % Slovencev in 61 % vseh anketirancev, pa jo uporablja pogosteje kot gotovino. Ena glavnih ovir pri plačevanju s kartico je pomanjkanje POS terminalov v prodajalnah, saj kar 32 % mladih Slovencev meni, da plačila s karticami še vedno sprejema premalo lokacij.
Obenem hitro narašča priljubljenost brezstičnosti, saj 67 % slovenskih pripadnikov generacije Z to metodo že uporablja, 21 % pa to načrtuje v prihodnosti. Čeprav so brezstična plačila že zelo priljubljena v nekaterih državah v regiji, kot je Slovenija, so v ostalih šele na začetku svoje poti (Bolgarija - 19 %, Srbija - 32 %, Grčija - 36 %).
Generacija Z želi obenem plačevati s svojo mobilno napravo in mobilna brezstična plačila omogoča prav tehnologija tokenizacije podjetja Mastercard. 38 % iz celotne CEE regije brezstično plačuje s svojim mobilnim telefonom, v Sloveniji je teh le 18 % mladih, 36 % pa jih to želi v prihodnosti, v Sloveniji pa 41 %.
Bančništvo z aplikacijo
Mlada generacija poleg nakupovanja ali drugih storitev prav tako z veseljem uporablja digitalne rešitve v bančništvu. 82 % sodelujočih iz celotne regije je dejalo, da ima odprt bančni račun, v Sloveniji pa ga ima kar 92 %. Od teh 35 % slovenskih predstavnikov uporablja NLB banko. Mobilne bančne aplikacije so obenem zelo priljubljene med vsemi člani te generacije. Dobra mobilna aplikacija mladim Slovencem predstavlja enega od najpomembnejših dejavnikov pri izbiri finančne institucije (23 %), kjer ji družbo delajo še ugled (36 %), raven storitev za stranke (29 %) in ponudba (26 %).
Berite brez oglasov in dostopajte do zaklenjenih vsebin
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki berejo stran brez oglasov in imajo brezplačen promocijski dostop do zaklenjenih vsebin
Berite brez oglasov in dostopajte do zaklenjenih vsebin
Brezplačen promocijski dostop je na voljo uporabnikom z izpolnjenimi podatki.
oglasno sporočilo
02.07.2021
10:07:14
Mastercard: Generacija Z prisotnost enostavno uporabnih tehnologij jemlje kot samoumevno a najbolj ceni osebne odnose
Mastercard je objavil rezultate nove raziskave v državah Srednje in Vzhodne Evrope glede stališč in vedenj generacije Z, najmlajše skupine potrošnikov, ki ustvarja prihodnje tržne trende.
Značke:
mastercard
raziskava