© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
Miha Andolšek
Miha Andolšek
12.11.2024 05:00:20

Pogačar: "Ne moreš iti na Luno, moraš ostati v Franciji

alesfevzer.com

Tadeju Pogačarju po koncu še ene sanjske sezone pogled že uhaja proti naslednji.

Prehodili oziroma prevozili so dolg pot. Če so klub Rog ustanovili v hlevu, so 75. rojstni dan praznovali v luksuznem ljubljanskem hotelu Grand Plaza. Rojstnega dneva se je udeležil tudi najsijajnejši sin tega kluba, v hotel s petimi zvezdicami je prišel tudi kolesarski as, ki mu pred dirkami pogosto namenimo maksimalnih pet zvezdic. Govora je seveda o Tadeju Pogačarju, ki je ob tej priliki še četrtič zapored prejel Rogovo zlato kolo.

Tu ne gre za glasovanje, ampak zlato kolo pristane v rokah slovenskega kolesarja, ki je bil ob koncu leta najvišje uvrščen na lestvici Uci. In Pogačar ni le najboljši slovenski kolesar, ampak je tudi številka ena svetovnega kolesarstva. Na vrhu lestvice Uci je neprekinjeno že vse od konca septembra 2021, v letošnji sezoni pa je vse skupaj dvignil na novo, v modernem kolesarstvu še ne videno raven. Kakšna sezona je za njim je navsezadnje pričal že pogled na tista tri kolesa ob odru ponedeljkove prireditve. Rožnato za Giro, rumeno za Tour in mavrično za SP. Trojna krona kolesarstva.

kolesa pogačar
alesfevzer.com

Konec leta si bodo takšni in drugačni naj izbori vrstili eden za drugim. Pogačar zna biti pri tem pogosto glavna zvezda večera. Včeraj je kot že rečeno vnovič prejel Rogovo zlato kolo, v ponedeljek bo podobno nagrado prejel s strani kolesarske zveze, čez mesec dni bi moral še drugič dobiti Velo d'Or, tudi njegove delnice za slovenskega športnika leta pa zelo visoko kotirajo. Najvišje. "Veliko nagrad, veliko dogodkov se odvija v tem času. Rad se udeležim, a na žalost se ne da udeležiti vseh. Na tiste, ki lahko pridem, rad pridem," je v ponedeljek v Grand Plaza razlagal Grande Pogi.

Za njim je kratek, a sladek dopust, ki ga je seveda preživel v družbo zaorčenke Urške Žigart. "Z vsakim letom, ko sem starejši, hitreje mine. Smo poskusili uživati na polno, zdaj pa nazaj na delo. Dirkanja sicer trenutno še ne pogrešam, decembra pa me bodo najbrž že srbele noge."

Ne moreš iti na Luno, ampak moraš ostati v Franciji

Zaradi dopusta je izpustil uradno predstavitev trase Toura v Parizu, seveda pa vseeno pozna okvirne obrise prihodnje Dirke po Franciji, kjer bo sam branil zmago. Pravi sicer, da se s traso ne obremenjuje (preveč). "Vsako leto se špekulira za koga je trasa sestavljena, komu je bolj pisana na kožo. Sam na grand tour gledamo kot na 21 etap dolgo dirko. Ne moreš drugače narediti, kot pa da je za vsakega nekaj. Nekaj za sprinterje, par kronometrov, nekaj gorskih etap. Ta Tour je zame kot vsak drug. Težke etape, malo lažje etape, stresne etape. V vsakem primeru moraš biti tri tedne osredotočen in v formi. Ne obremenjujem se preveč s traso, kar pa seveda ne pomeni, da jo ne želim poznati, kot ponavadi si bom ogledal nekatere klance."

Na meniju bodo tudi nekateri vzponi, na katerih je v preteklosti znal zaiti v težave. Col de la Loze, Hautacam, Ventoux … Tu mu je Jonas Vingegaard zadal udarec ali dva. Nekateri so po razkritju uporabili celo izraz antipogačarska trasa. "Kot sem že rekel je zame vsaka trasa Toura bolj kot ne ista. Ne moreš izumljati tople vode, ne moreš iti na Luno, ampak moraš ostati v Franciji. Ne moreš narediti 21 kronometrov ali kaj podobnega. Stil dirke je vsako leto bolj kot ne isti in moraš biti pripravljen na vse. So pa res vključili tri klance na katerih v preteklosti nisem blestel in me morda na ta način želijo malo potestirati. A to me le še bolj podžge."

Milano-Sanremo je velik križ, ki ga nosim

Dirkalni program za leto 2025 še ni sestavljen, a govori se, da bi se za začetek po treh letih lahko vrnil na UAE Tour in v puščavi začel sezono. "Prav veliko o programu še ne morem razkriti, o tem se bomo pogovarjali decembra ali še kasneje. Glede mojega programa smo kar precej fleksibilni. UAE Tour je za start primerna dirka. Domača dirka moje ekipe. Bomo videli kako se bomo dogovorili." Glede na dobre izkušnje iz letošnje sezone, bo bržkone vnovič odpeljal dve tritedenski dirki, ni pa še jasno ali Giro in Tour, ali Tour in Vuelto. "V letošnji sezoni se je nastop na dveh grand tourih dobro obnesel in mislim, da bom v podobnem ritmu nadaljeval še nekaj let."

Glede največjih izzivov v naslednji sezoni ni nekih velikih skrivnosti. "Srbijo me predvsem dirke, ki jih še nisem zmagal. Milano-Sanremo je velik križ, ki ga nosim. To je dirka, ki si jo res želim zmagati. To je izziv v prvem delu sezone. Sanremo, Flandrija in podobne dirke, ki mi niso ravno pisane na kožo, predstavljajo lep izziv. Tour je pa seveda Tour. Vsakoletni izziv. Ni številke, po kateri bi rekel, da ga imaš dovolj ali da imaš dovolj rumenih majic. To se nikoli ne konča. Seveda pa je tu potem še branjenje mavrične majice v Ruandi." SP v osrčju Afrike bo ob fanatičnih navijačih zagotovo nekaj posebnega.

Prek Pogi in Pika Teama želim kolesarstvu vračati nazaj

In če program ni znan, pa je bolj kot ne znana postava UAE Team Emirates. Najboljša ekipa letošnje sezone ni doživela večjih sprememb, z izjemo v zaključku sezone vročega Švicarja Marca Horschija so zadržali praktično vse glavne adute, od novincev pa je najbolj zveneče ime Jhonatan Narvaez. Ekvadorec, ki je Pogačarju preprečil, da bi rožnato majico nosil od prvega do zadnjega dne. "Vsako leto zamenjamo manj kolesarjev, a vedno pripeljemo kakšno dobro okrepitev. In letos ni nič drugače, verjamem, da smo vse skupaj še nadgradili," še pravi Pogačar in dodaja, da tudi pri opremi vseskozi iščejo izboljšave.

"Če si v mojem položau, si lahko malce zmišljuješ pri pogodbah. Vedno je potrebno gledati, da ti je čim bolj udobno tako v ekipi kot izven nje. Po teh nekaj letih zdaj že vem kaj mi odgovarja in kaj potrebujem. Lahko to zahtevam, a včasih to ni zastonj."

Da je zadovoljen v ekipi UAE Team Emirates najbrž ni potrebno pisati, pred tedni je navsezadnje podpisal novo pogodbo, po kateri bo član Emiratov ostal (vsaj) do konca leta 2030. Na vse skupaj lahko gledamo tudi kot na doživljenjsko pogodbo. Številke uradno niso razkrite, a bolj kot ne je jasno, da ostaja najbolj plačan kolesar v karavani. V žep naj bi letno pospravil okoli osem milijonov evrov, odkupna klavzula pa naj bi po govoricah znašala kar 200 milijonov evrov. Kot za Erlinga Haalanda. "Naša sezona je naporna od začetka do konca, tako da vmes niti nimaš časa razmišljati, kje boš zapravil oziroma kam boš vložil denar. Plača je dobra, več kot potrebujem in tudi zato smo ustanovili fundacijo. Prek Pogi in Pika Teama želim kolesarstvu vračati nazaj. Sam sem imel dobre pogoje, ko sem bil otrok. Dobil sem vse, kar sem potreboval za napredek in če lahko zdaj nekaj vrnem, bom z veseljem."