AMTK Ljubljana zdaj ne more več uporabljati proge v športnem parku Ilirija v Zgornji Šiški. Najemna pogodba z lastnikom objektov, ZŠD Ilirija, je namreč potekla, podaljšanja pa ne bo. To pomeni, da se po 57 letih končuje to poglavje v spidvejski zgodovini Ljubljane.
"Ljudje nas kličejo in sprašujejo, ali je to pogreb speedwaya. Ni pogreb. Mi v AMTK smo 57 let domovali na tem stadionu. Ni nam žal, a trenutek in dejstva so taka, da se moramo posloviti. Morda je lahko bolj žal ZŠD Iliriji, ki ima v lasti celoten stadion, prebivalcem v okolici, še bolj pa Mestni občini Ljubljana, ker izgublja tako odlično in atraktivno panogo," je predsednik AMTK Ljubljana Rado Stojanovič na priložnostni novinarski konferenci pred stadionom pospremil zadnje dejanje na tem objektu.
Danes so se treninga udeležili domači vozniki - ni bilo sicer najbolj vidnega člana AMTK Ljubljana, 18-kratnega državnega prvaka Mateja Žagarja, ki se pripravlja na tekmovalno sezono na Poljskem - pa tudi nekateri gostujoči, predstavniki mlajših selekcij in nekateri nekdanji dirkači, ki so prišli še zadnjič obudit spomine na stezo v Ljubljani.
"Prišel je trenutek, ko je treba reči: slovo. V upanju seveda, da bo zadeva, ki se odvija s strani AMZS in MOL, nekoč realizirana. Če pa se vrnem nazaj: 57 let je kar lepa doba. Dobro se spomnim 9. junija 1963, ko je bila tu prva dirka. Bilo je 10.000 ljudi. Dve leti pozneje jih je bilo 15.000. Žal mi je, da pride do tega. Jaz sem ogromno časa posvetil temu športu, bil sem tekmovalec in trener," je povedal vodja sekcije za spidvej pri AMTK Ljubljana Janez Tomažič.
Kot je krovna zveza AMZS povzela zgodovino dogajanja na tem stadionu v svoji Motoreviji, je bilo prvo ljubljansko dirkališče v Mostah, po drugi svetovni vojni pa so se dirkači preselili v Zgornjo Šiško. Na stadionu Ilirije so zgradili stezo leta 1957. Prve kroge na takrat novi stezi je odpeljal legendarni slovenski dirkač Ludvik Starič.
Zadnje poglavje bogate zgodovine je nastopilo, ker so se pojavile še težave z lastništvom proge in objektov. AMTK Ljubljana v zemljiški knjigi ni bil vpisan kot lastnik, po dolgotrajnem sodnem sporu z Mestno občino Ljubljana je lastnik Športnega parka Ilirija postala Zveza športnih društev Ilirija, AMTK Ljubljana pa je morala za najem (svoje) speedway proge skleniti najemno pogodbo, so ključno težavo predstavili pri AMZS. Najemna pogodba se je iztekla, ZŠD Ilirija načrtuje preureditev nogometnih igrišč in za to potrebuje tudi zemljišče, po katerem poteka proga za speedway, zato se morajo dirkači umakniti.
"V AMZS obžalujemo, da speedway na stadionu v športnem parku Ilirija po skoraj 60 letih izgublja svoje mesto. To je hud udarec ne le za ljubljanski, temveč za ves slovenski speedway, ki mu tako ostajata le še dve stezi, v Krškem in Petišovcih. Vseeno pa opogumlja dejstvo, da ideje za izgradnjo nove steze v Ljubljani že obstajajo na območju predvidenega centra varne vožnje Nadgorica, kjer naj bi zaživeli še poligon za šole vožnje ter poligon za treninge varne vožnje, karting steza ter nekatere druge dejavnosti," je predsednik AMZS Anton Breznik ocenil današnje stanje in izrazil upanje na svetlejšo prihodnost.