© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
Jurij Završnik
Jurij Završnik
24.04.2015 22:17:20

Obisk Dunaja: Na krilih rdečega bika

Red Bull

Red Bull Ring bo od 19. do 21. junija prizorišče velikega spektakla formule ena, velike nagrade Avstrije.

Za ogrevanje se je prvič v zgodovini slišalo rohnjenje motorjev formule ena na trgu na Dunaju, kajti Avstralec Daniel Ricciardo je svoj bolid vrtel kar na mestnem trgu v središču avstrijske prestolnice.

Skoraj bogokletno se je slišalo, ko so pri Red Bullu prišli na idejo, da bi Dunajčane s spektaklom v središču mesta povabili na ogled dirke formule ena v bližnjem Spielbergu (420 kilometrov od Ljubljane in 120 kilometrov od Dunaja v smeri Linza). V sosednji Avstriji pa je tako, da nekaj dajo na tradicijo in niti milijoni lastnika Red Bulla Dietricha Mateschitza niso prepričali dunajskega župana Michaela Häupla, da bi dovolil, da bi se vozili z "avtomobili" pred eno najbolj znamenitih stavb na svetu, dunajsko mestno hišo – Rathaus.

905-21-dunaj
Red Bull

Toda eden najbolj slavnih Dunajčanov je tudi Niki Lauda, trikratni svetovni prvak v formuli ena, ena največjih športnih legend v Avstriji in, oh, kako prikladno, tudi prijatelj gospoda Häupla. Pa so se dogovorili. In v sredo je prvič v zgodovini enega najlepših mest na svetu na mestnem trgu hrumel najhitrejši bolid na svetu.

"MICKU JE GLEDE NA STANJE, V KAKRŠNEM JE OČE, ZELO TEŽKO V TEM TRENUTKU. JE PA 16-LETNI FANT, KI TRDNO STOJI NA TLEH Z OBEMA NOGAMA IN SE POPOLNOMA ZAVEDA, KAKŠEN JE POLOŽAJ. PRED SEBOJ IMA JASEN CILJ IN NAREDIL BO VSE, DA GA DOSEŽE. ZELO ZREL JE ZA SVOJA LETA IN JE LE MALO STVARI, KI GA VRŽEJO IZ TIRA, KAR NITI NI ČUDNO GLEDE NA VSE, KAR JE DOŽIVEL."

Gerhard Berger o Micku Schumacherju

KJER JE INTERES
Bernie Ecclestone je pred časom dejal, da bodo zaradi denarja vse več dirk selili iz Evrope na druga prizorišča, zato je bilo malce presenetljivo, ko je Avstrija lani dobila novo priložnost z veliko nagrado v Spilebergu. Res je, da je zadaj veliko denarja in da ima lastnik dirkališča (Red Bull je leta 2004 kupil dirkališče A1 v Spielbergu in maja 2011 je bila tam prva dirka serije DTM) v lasti dve ekipi v formuli ena, kar je bil tudi eden izmed mogočih pritiskov na Ecclestona ("daj nam dirko ali pa izstopimo iz formule ena").

In dirka v Avstriji je slovenskim ljubiteljem formule ena najbližja dirka, zato organizatorji pričakujejo tudi kakšnega navijača s sončne strani Alp. "Morali smo vložiti ogromno napora, da smo dirko pripeljali nazaj v Avstrijo (prej je bila avstrijska dirka v Zeltwegu, op. p.). To, kar nam uspeva, je mali čudež, saj smo palčki v primerjavi z vzhodnjaki in arabskim svetom," je dejal Helmut Marko, nekdanji dirkač, zdaj šef razvojnega oddelka v Red Bull racingu.

905-21-red bull ring
Red Bull

POČASI
V tekmovalni ekipi Red Bull delajo postopoma, kakor so delali s Sebastianom Vettlom in uspeli. To zdaj poskušajo z avstralskim čudežnim dečkom Danielom Ricciardom, vendar jih je v tej sezoni prevečkrat izdal Renaultov motor. "Te stvari bomo izboljševali do konca sezone, tako da boljše rezultate pričakujemo šele v letu 2016," je še dejal Marko in nadaljeval: "Kar zadeva šasijo in obliko, smo že zelo blizu tega, da naredimo tak avto, da bo sposoben zmagovati, manjka nam edino še motor, toda zanj je odgovoren Renault. Vsi naši dirkači so imeli na dozdajšnjih dirkah težave z motorji, toda vsak drugačne, tako da vse analiziramo in si prizadevamo za to, da bi skupaj s proizvajalcem odpravili napake."

Ricciardo je rade volje odgovarjal na vprašanja novinarjev (na dogodku jih je bilo več kot sto – največ seveda domačih, bili pa so tudi novinarji iz Brazilije, Nemčije, Slovenije in Slovaške) tako na novinarski konferenci kot po njej in 30.000 gledalcev (čez dan se jih je na mestnem trgu zvrstilo okoli 60.000) trikrat navdušil z divjo vožnjo in zažiganjem pnevmatik v dirkalniku Red Bulla iz leta 2012, v tistem, v katerem je Vettel osvojil naslov svetovnega prvaka.

905-19-ricciardo
Red Bull

"Lani je bilo na dirki neverjetno vzdušje, pravi festival formule ena in vsi smo res lahko uživali. Nisem bil sicer najbolj zadovoljen z uvrstitvijo, ki jo želim letos precej izboljšati," je dejal Ricci, ki je lani na Spilelbergu osvojil osmo mesto, slavil pa je Nico Rosberg v mercedesu.

Za Ricciarda je to seveda domača dirka, skoraj tako pomembna ali pa v neki meri še bolj kot tista v domačem Melbournu. "Za našo ekipo je velika nagrada Avstrije izjemno pomembna. Tega se zavedam in je niti nočem primerjati z veliko nagrado Avstralije, na kateri pa sem bil vseeno bolj napet in čustven. Sem pa bil že lani precej nervozen na Red Bull ringu in tudi letos bo tako, saj si nehote naložimo večji pritisk."

Tudi Gerhard Berger, Tirolec, ki je v formuli ena zmagal na desetih dirkah, seveda ni manjkal na tem dogodku. "Za avtomoto šport je dirka formule ena v Avstriji izjemno pomembna, saj je to največ, kar lahko vidimo v tem športu." Nekaj malega je povedal tudi o mladem Maxu Verstappnu (ima zgolj 17 let), ki tekmuje v "italijanskem Red Bullu". "Verstappen je mlad dirkač, ki se mora še veliko naučiti, zato je prav, da se kali v moštvu Toro Rosso. Pokazal je izjemen talent, zdaj pa ga čaka še veliko veliko dela," se je nasmejal Berger, ki je govoril tudi o Miku Schumacherju, Michaelovem sinu, ki se prebija med dirkače.

DIETRICH MATESCHITZ

Devetinštiridesetodstotni lastnik Red Bulla;
ocenjeno premoženje: 10,7 milijarde evrov (med drugim tudi otoka Laucala v Fidžiju);
lastnik športnih franšiz: Red Bull racing (formula ena, od 2004.);
Scuderia Torro Rosso (formula ena, od 2005.); Red Bull Salzburg (hokej, od 2005.), Red Bull München (hokej, od 2012.); Red Bull Salzburg (nogomet, od 2005.), RB Leipzig (nogomet, od 2009.), New York Red Bulls (nogomet, od 2006.), Red Bull Brasil (nogomet, od 2007.)

"Micku je glede na stanje, v kakršnem je oče, zelo težko v tem trenutku. Je pa 16-letni fant, ki trdno stoji na tleh z obema nogama in se popolnoma zaveda, kakšen je položaj. Pred seboj ima jasen cilj in naredil bo vse, da ga doseže. Zelo zrel je za svoja leta in je le malo stvari, ki ga vržejo iz tira, kar niti ni čudno glede na vse, kar je doživel. Gre svojo pot v nemški formuli štiri, kar je prava odskočna deska in prava kategorija za učenje. Mislim, da bo hitro prišel do formule tri, ki je velik korak naprej. Pokazal je talent, ki pa ga bo moral seveda nadgraditi. Nekajkrat je predvsem na testiranjih že pokazal, da je iz pravega testa. Najtežje pa mu bo najti svojo pot, da ne bo večno v očetovi senci. Mama ga pri vsem tem zelo podpira in mislim, da je na pravi poti," je z malce otožnim glasom govoril Berger.

EDINSTVENA POKAL IN TORTA
Helmut Marko je predstavil tudi edinstven pokal, ki ga bo dobil zmagovalec dirke za veliko nagrado Avstrije. "Težak je kot slon," se je pošalil Marko, ampak videti je bilo res tako, ko ga je nekdanji dirkač v jesenskih letih držal v rokah. Narejen je iz lesa z jeklenim spodnjim delom in ima obris piste v Spielbergu.

905-21-marko ricciardo berger
Red Bull

Izdelal ga je domači arhitekt, ki je hkrati tudi mizar, tako da kljub zaobljenemu spodnjemu delu stoji gugajoč pokonci. No, ker je Lauda Dunajčan in tako neuradni gostitelj dogodka, pa je Helmutu Marku, ki je bil v avstrijski prestolnici najvišji predstavnik tekmovalne ekipe Red Bull, podaril torto, ki so jo spekli svetovno znani dunajski slaščičarji, na njej pa sta bili dve figurici iz marcipana – Bernie Ecclestone in Marko.

Prav zanimivo bi bilo izvedeti, kdo se je posladkal z Bernijem – menda Berger. "Lanska velika nagrada Avstrije je bila izjemno organizirana. Boljše se pač ne da narediti takega dogodka. Vsi ostali organizatorji se lahko zgledujejo po tem, kako so izpeljali dirko v Spilebergu. Neizmerno se že veselim letošnjega spektakla in verjamem, da bo tokrat na tem veledogodku še več ljudi kot lani," je dejal Lauda. Nekdanji svetovni prvak se bo 21. junija na dirkališču Red Bull ring vozil z originalnimi bolidi iz tako imenovane turbo ere formule ena.

VSTOPNICE

Dirka VN Avstrije v Spilebergu bo od 19. do 21. junija, vstopnice za nedeljo pa se gibljejo od 85 do 265 evrov, za ves konec tedna pa od 95 do 495 evrov.  

V sedežu "starodobnika" bo sedel tudi Berger, ki je dirkalnik iz tistega obdobja že preizkusil. "Izjemno je bilo spet sedeti v mojem ferrariju iz leta 1987. Od lani se sicer s tem avtom nisem več vozil, toda v sedežu tega avtomobila sem se vedno počutil odlično in verjamem, da se bom tudi tokrat. Moč teh avtomobilov iz osemdesetih je neverjetna. Junija bom imel pod seboj spet to izjemno moč in zagotovo bo odličen občutek. Kolikor pa vem, Alain Prost že trenira v svojem mclarnu, saj hoče biti na vsak način zelo hiter. Kot vedno hoče biti hitrejši od Nikija. Dvoboj Lauda-Prost bo spet zaživel," se je smejal Berger.

905-19-Marko Lauda
Red Bull

No, o dvoboju Lauda-Prost kroži tudi simpatična anekdota: Po dirki, na kateri je Lauda osvojil naslov svetovnega prvaka sedita dva avstrijska navijača v lokalu in seveda nazdravljata s pivom. Po peti ali šesti rundi sta se že bolj slabo razumela med seboj, pa tudi jezik se jima je že malce zapletal. Prvi je bil vljuden in je nazdravil z značilnim avstrijskim "Prost!" (na zdravje), drugemu pa se je zdelo precej neokusno, da omenja glavnega tekmeca njegovega junaka Laude, zato mu je odgovoril: "Lauda!" In tako sta si še nekajkrat izmenjala zdravici (kaj je sledilo, potem ne vemo), še danes pa si avstrijski navijači na dirkah formule ena nazdravijo namesto z značilnim "prost" kar z "lauda".

SPEKTAKEL
Po pogovorih z novinarji so se akterji – Lauda, Marko, Berger in Ricciardo – preselili na mestni trg, kjer so potem navduševali navijače. Ricciardo je rohnel z dirkalnikom formule ena, poleg je bil tudi avtomobil iz serije NASCAR z voznikom Pierrom Gaslyjem, ki je skoraj izkopal asfalt pred mestno hišo. Posebej pa je navdušil legenda kaskaderjev na motorjih oziroma eden najboljših na svetu (verjetno kar najboljši) v svojem poklicu, Chris Pfeiffer. Izvajal je res neverjetne akrobacije na prirejenem motorju, na katerem je imel seveda akrapovičev izpuh.

905-20-Pfeiffer
Red Bull

Po koncu dirkanja in šova se je Ricciardo peljal v luksuznem infinitiju brez strehe z avstrijsko zastavo v rokah in tisočim navijačem povedal: "Dunaj je precej drugačno mesto od Pertha, v katerem sem odraščal. Predvsem arhitektura je povsem drugačna. Tu je vse tako staro in izjemno. Prav zanimivo bi bilo dirkati v takem okolju po ulicah Dunaja, vendar se mi zdi, da za tako idejo ni prav veliko možnosti."

Navijači so seveda čakali na avtograme svojih junakov in Ricciardo, Lauda ter Berger so si rade volje vzeli več kot uro, da so zadovoljili vsaj nekaj od teh ljubiteljev formule ena, ki so bili seveda vsi v barvah letečega bika.