Toda podrobnejši pogled na izračune posameznih ekip jasno kaže, da je Mercedes daleč pred Williamsom, potem sledita Red Bull in Ferrari.
- Ključne tehnične spremembe pred sezono
- Vodnik po moštvih
- Mercedesa najhitrejša, Hamilton s prvega mesta
V formuli ena že od nekdaj velja, da tega, kar lahko ekipe pokažejo, zagotovo ne bomo razbrali iz razpredelnic zimskih testiranj, temveč šele na uvodni dirki sezone. Kam gre pot v pogledu razpleta prvenstva, pa bomo videli šele po prvih treh ali štirih dirkah. Ko bodo ekipe na peti dirki, uvodni na evropskih tleh v Španiji, uporabile prve večje pakete izboljšav, bi lahko že vedeli, v katerem grmu tiči zajec.
Po dvanajstih dneh zimskih testiranj v Jerezu in Barceloni, se je pokazala sledeča slika: Mercedes je še naprej merilo in verjetno bi bilo v nasprotju z vsemi zakonitostmi formule ena, da bi nekdo še pred Melbournom našel kamen modrosti in premagal srebrne puščice.
Kajti glede na izračune je Mercedes v primerjavi z lanskim letom postal hitrejši za osem desetink sekunde in ravno toliko je tudi hitrejši od prvega zasledovalca, ekipe Williams. Toda povsem natančno tega ne moremo vedeti, ker Mercedes nikoli ni postavljal časa z najmehkejšo zmesjo pnevmatik. Ali to morda pomeni, da lahko tekmeci že pakirajo kovčke?
Ne ravno. Barcelona je bila leta 2014 za Mercedes prav posebno dobra steza, zato ne velja, da je njegova prednost tako velika tudi na ostalih stezah. V lanskem letu so se nekatere ekipe učinkoviteje razvijale kot Mercedes, tako da lahko enako storijo tudi letos. Ferrariju je uspelo zmanjšati zaostanek za Mercedesom in ta zagon je zdaj treba zadržati.
Presenetljiva je forma Williamsa, pri katerem se letos niso ubadali – skorajda – z nobeno tehnično težavo, česar pa za Mercedes ne moremo trditi. Če bodo srebrne puščice na prvih dirkah imele težave, bo Williams zagotovo pripravljen na udarec.
To, da je Mercedes pred Williamsom, za nikogar ni presenetljivo. Nihče namreč ni pričakoval, da bo nekdo kot strela z jasnega prehitel dve najboljši ekipi lanskega finala v Abu Dabiju. V taboru Williamsa domnevajo, da je Ferrari v primerjavi z lanskim letom nadoknadil več kot sekundo. To bi bil največji napredek med vrhunskimi ekipami. Če je to res, je Scuderia dobesedno v zavetrju Williamsa, predvsem v pogledu vožnje na en hiter krog.
Zanimivejše bo zagotovo na daljše razdalje. Tukaj je Mercedes daleč pred vsemi. Za srebrnimi puščicami bi se lahko udarili Red Bull, Williams in Ferrari, pri čem velja pripomniti, da je Ricciardo v svojem RB10 pokazal izjemno konstantnost.
Mladi Avstralec je namreč na srednji zmesi odpeljal skorajda identične kroge poldruge minute. Räikkönen je bil s Ferrarijem na enaki zmesi, toda pnevmatike so se na novi rdeči boginji obrabljale hitreje kot pri rdečem biku.
Pri Ferrariju pade v oči, da je dirkalnik bistveno boljše vozen kot njegov predhodnik. In tega se ne veseli le Kimi Räikkönen, temveč tudi njegov moštveni kolega in prijatelj Sebastian Vettel. Vendar se pri Ferrariju še vedno jezijo zaradi malenkosti, ki sicer niso nič dramatičnega, toda tudi manjše okvare delov, ki lahko stanejo cent, botrujejo k temu, da dirko končaš predčasno oziroma na mestu, ki ga nisi pričakoval.
Red Bull največ časa izgublja na ravninah in imamo občutek, da je Ferrari v pogledu pogonske enote opravil boljše delo kot Renault. Mercedes v tem pogledu ostaja na vrhu. Hondo težko ocenimo, ker je bil dirkalnik McLaren-Honde redko viden na stezi.
Vendar nam vrednosti najvišjih hitrosti v Barceloni ne dajejo prave slike. Tukaj Mercedes ni pri vrhu, kar gre pripisati dejstvu, da srebrne puščice vozijo z veliko podtlaka. V drugem in tretjem sektorju dirkališča Barcelone, kjer se zahteva veliko podtlaka, je Mercedes za najmanj pol sekunde hitrejši od ostalih.
Če McLaren-Honda na stezi nima težav, potem je v skupini z Lotusom in Toro Rossom. Sauber in Force India sta prav tako zelo blizu. Tukaj je skorajda nemogoče postaviti neki smiselni vrstni red. Pri Toro Rossu dajejo vtis, da je njihov prenovljeni dirkalnik hiter in večinoma konstanten.
Edine težave imajo z ogrevanjem trde zmesi pnevmatik. Lotus blesti predvsem zaradi svoje dobre hitrosti (zahvaljujoč Mercedesovi pogonski enoti), dirkalnik leži bistveno bolje kot njegov predhodnik. Toda na daljših razdaljah so časi krogov manj konstantni kot pri neposrednih tekmecih.
In kakšen bi lahko bil zaključek zimskih priprav? Formula ena nas sicer vedno znova preseneti , toda po vsej verjetnosti je vse jasno – tako spredaj kot na začelju. Težko verjamemo, da bi lahko nekdo že na prvi dirki v Avstraliji zadržal srebrni puščici Lewisa Hamiltona in Nica Rosberga.
Dvojno zmago bi lahko preprečila le okvara, dirkaška napaka ali trčenje z nasprotnikom. Ekipa Manor-Ferrari, če ji zares uspe priti v Melbourne, tudi ne bo predstavljala neke nevarnosti.