Reli Dakar velja za eno najprestižnejših dirk v motošportu, obenem pa tudi eno najzahtevnejših. Naporne etape po brezpotjih, sipinah in na veliki nadmorski višini so v dolgih letih, letošnja izvedba bo skupno že 36., terjala tudi že smrtne žrtve. Temna plat Dakarja se je za zdaj ustavila pri številki 60, vsi pa upajo, da bodo po koncu letošnjega relija lahko prireditelji poročali le o uspešno opravljenih preizkušnjah in doseženih ciljih dirkačev.
Reli so do leta 2007 vozili v Afriki, zaradi slabe varnosti v nemirnih severnoafriških državah pa so ga nato prestavili v Južno Ameriko. Obdržal je ime, postal pa še bolj zahteven. Tereni so namreč na drugem koncu sveta vsaj toliko zahtevni kot v Afriki, zato pa precej bolj raznoliki in dirkači na dveh in štirih kolesih se morajo zares potruditi, da sploh izpolnijo prvi cilj - privozijo do konca, šele potem lahko razmišljajo o uvrstitvah.
Del Dakarja je že dolgo tudi Stanovnik. Zdaj že 50-letni dirkač ne kaže nobenih znakov, da bi se naveličal vsakoletnih izzivov. Že po tradiciji decembra pripravi novinarsko konferenco, na kateri pove, da je njegov naslednji cilj reli Dakar v letu, ki prihaja. Stanovnik po kakovosti spada med najboljših 15 udeležencev te dirke med motoristi, vendar nima na voljo najboljše tovarniške opreme. Ker je član poltovarniške ekipe KTM, ima sicer možnost, da pride do nekaterih komponent, kakršne imajo "prvoligaši", toda razlike v proračunih delijo dirkače na tiste, ki se lahko potegujejo za končno zmago, ter tiste, ki lahko ob dobri predstavi in z nekaj sreče pridejo med 15 najboljših.
Tudi za leto 2015 so njegove želje uvrstitev blizu 20. mesta, če bi prišel do 15. mesta, bi bil nadvse zadovoljen. "Dirka bo ena najzahtevnejših v zgodovini Dakarja. Veliko je tehničnih novosti, na motorjih smo skoraj povsod samostojni, predvsem zaradi varnosti, je pa zato tudi bolj zahtevno. Bolivija bo prinesla težave in izzive. Prizadevam si, da bi se čim bolje pripravil na težke in navigacijsko zahtevne etape. Takrat bo treba pokazati, iz kakšnega testa smo," se težkih izzivov veseli Stanovnik, ki je bil lani 26.
Trasa dirke bo zelo zahtevna. Po daljšem času bo spet krožna, s startom in ciljem v Buenos Airesu, pot pa bo dirkače vodila še po Čilu in Boliviji. Start bo 4. januarja, cilj 17. januarja. Skupno čaka motoriste skoraj 9300 kilometrov, od teh jih bo približno polovica hitrostnih preizkušenj. Stanovnik se zaveda, da bo kljub dolgoletnim izkušnjam reli Dakar 2015 izredno težak. Letos bodo imeli motociklisti in avtomobilisti precej etap ločenih, tako da bodo na koncu prvi prevozili skupno 9295 km, avtomobilisti pa 9111.
V boju za vrh bodo verjetno isti dirkači kot v zadnjih letih: glavni favorit je prvi mož moštva KTM Španec Marc Coma, ob njem bosta še njegov rojak Jordi Viladoms in Britanec Sam Sunderland. Honda bo stavila na Španca Joana Barredo Borta in portugalsko navezo Helder Rodrigues in Paulo Concalves. Yamaha pa v ogenj pošilja Španca Juana Pedrera Garcio in Olivierja Paina.
Pri avtomobilistih pa prav tako ne bo posebnih skrivnosti. Mini, z Nanijem Romo in Nasserjen al-Attiyahom, Peugeot s Stephanom Peterhanslom, Toyota z Ginelom de Villiersom so tisti, med katerimi bo nekdo 17. januarja postal zmagovalec relija.
Lanski zmagi bosta branila Roma in Coma.