To pomeni, da so bile razmere na zunanjem delu levega zavoja precej slabše. In prav na tisti del je zapeljal Adrian Sutil, ki ga je nato odneslo s steze. "Adrian je izgubil nadzor nad dirkalnikom, ker je šel nekoliko preširoko v zavoj, malo je zapeljal v bolj moker del steze iz se zavrtel. V tem trenutku je bil za Julesom," je povedal Whiting.
V naslednjem krogu je ob mahanju rumenih zastav nekaj podobnega storil še Bianchi, tudi on je zapeljal na bolj moker del steze. Za razliko od Sutila se ni zavrtel, skušal je zadržati dirkalnik na stezi, a mu to ni uspelo in je zletel z nje. "Med popravljanjem napake ga je odneslo s steze, vendar po malenkost drugačni poti kot Sutil." Bianchijev avto je preletel makadamski del, ki je namenjen blaženju zdrsa z dirkališča, in se zaletel v žerjav, ki je skušal umakniti Sutilov dirkalnik.
Whiting je dodal, da še ni mogoče oceniti, s kakšno hitrostjo se je Bianchi zaletel v delovni stroj. "Malo prezgodaj je še, saj se ne da dobiti podatkov z dirkalnika, ki je preletel makadamski del. Podatke lahko dobimo le prek GPS-a, ampak se ne na njih ne gre ravno zanesti. Zato ne bi bilo pametno, da bi o tem ugibali dokler ne dobimo natančne analize podatkov. Bolje je počakati, kot pa potem morda spreminjati prvotne ugotovitve."
Če Bianchi ne bi trčil v žerjav, je jasno, da bi bil tudi morebiten trk v zaščitno ogrado izjemno močan. "Po grobih ocenah bi bil njegov trk približno podoben tistemu iz leta 2008, ko je v Barceloni s steze odneslo Heikkija Kovalainena. Ampak to je le groba ocena," je še povedal Whiting, in dodal, da je prvotna analiza ovrgla možnost, da bi nesrečo povzročila morebitna mehanska okvara na dirkalniku.
Za konec se je dotaknil tudi osebja na stezi, ki je po njegovem mnenju opravilo odlično delo. "Mislim, da so ob nesreči vse službe opravile odlično delo, funkcionarji ob progi so odlično posredovali, prav tako varnostni in rešilni avto, ki je na kraj nesreče prišel zelo hitro. Bolje ne bi moglo biti. To je postopek, ki ga vsi obvladamo in vemo, kaj storiti v takšnih situacijah."
Veliko je bilo tudi govora o tem, da bi start dirke prestavili na zgodnejšo uro, a se to ni zgodilo. Whiting je potrdil, da je organizatorjem predlagal predčasen začetek dirke, saj bi tako imeli več možnosti, da bi jo izpeljali do konca. Ob tem pa verjame, da to vseeno ni imelo nikakršnega vpliva na nesrečo, ki se je zgodila.
"Ura začetka ni ravno Fiina stvar. Organizatorjem sem predlagal bolj zgoden začetek, ker je bila vremenska napoved celo slabša kot se je nato izkazalo v resnici. Tega niso želeli storiti, opozoril sem jih, da dirke ne bo, če pogoji ne bodo dovoljevali varnega dirkanja. Ampak so vztrajali pri prvotnem terminu. Zame čas starta nima nikakršne povezave z nesrečo," je zaključil 62-letni Britanec.
V naslednjem krogu je ob mahanju rumenih zastav nekaj podobnega storil še Bianchi, tudi on je zapeljal na bolj moker del steze. Za razliko od Sutila se ni zavrtel, skušal je zadržati dirkalnik na stezi, a mu to ni uspelo in je zletel z nje. "Med popravljanjem napake ga je odneslo s steze, vendar po malenkost drugačni poti kot Sutil." Bianchijev avto je preletel makadamski del, ki je namenjen blaženju zdrsa z dirkališča, in se zaletel v žerjav, ki je skušal umakniti Sutilov dirkalnik.
Whiting je dodal, da še ni mogoče oceniti, s kakšno hitrostjo se je Bianchi zaletel v delovni stroj. "Malo prezgodaj je še, saj se ne da dobiti podatkov z dirkalnika, ki je preletel makadamski del. Podatke lahko dobimo le prek GPS-a, ampak se ne na njih ne gre ravno zanesti. Zato ne bi bilo pametno, da bi o tem ugibali dokler ne dobimo natančne analize podatkov. Bolje je počakati, kot pa potem morda spreminjati prvotne ugotovitve."
Če Bianchi ne bi trčil v žerjav, je jasno, da bi bil tudi morebiten trk v zaščitno ogrado izjemno močan. "Po grobih ocenah bi bil njegov trk približno podoben tistemu iz leta 2008, ko je v Barceloni s steze odneslo Heikkija Kovalainena. Ampak to je le groba ocena," je še povedal Whiting, in dodal, da je prvotna analiza ovrgla možnost, da bi nesrečo povzročila morebitna mehanska okvara na dirkalniku.
Za konec se je dotaknil tudi osebja na stezi, ki je po njegovem mnenju opravilo odlično delo. "Mislim, da so ob nesreči vse službe opravile odlično delo, funkcionarji ob progi so odlično posredovali, prav tako varnostni in rešilni avto, ki je na kraj nesreče prišel zelo hitro. Bolje ne bi moglo biti. To je postopek, ki ga vsi obvladamo in vemo, kaj storiti v takšnih situacijah."
Veliko je bilo tudi govora o tem, da bi start dirke prestavili na zgodnejšo uro, a se to ni zgodilo. Whiting je potrdil, da je organizatorjem predlagal predčasen začetek dirke, saj bi tako imeli več možnosti, da bi jo izpeljali do konca. Ob tem pa verjame, da to vseeno ni imelo nikakršnega vpliva na nesrečo, ki se je zgodila.
"Ura začetka ni ravno Fiina stvar. Organizatorjem sem predlagal bolj zgoden začetek, ker je bila vremenska napoved celo slabša kot se je nato izkazalo v resnici. Tega niso želeli storiti, opozoril sem jih, da dirke ne bo, če pogoji ne bodo dovoljevali varnega dirkanja. Ampak so vztrajali pri prvotnem terminu. Zame čas starta nima nikakršne povezave z nesrečo," je zaključil 62-letni Britanec.