© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
Bojan Vrbnjak
Bojan Vrbnjak
29.07.2014 11:37:49

Ali na pomoč prihaja Briatore?

Reuters

Karizmatični Italijan naj bi bil pred vrnitvijo v formulo ena. Domnevno naj bi Briatore prevzel vlogo svetovalca in poskrbel za večjo privlačnost tega športa. V javnost je prišel prvi morebiten ukrep: dodatne uteži za zmagovalca dirke.

Flavio Briatore je pravi zabavljač. Italijan je v času aktivnega delovanja v formuli ena poskrbel za ogromno debat, dokler leta 2008 ni pretiraval in ga je FIA po znameniti "Crash-Gate" aferi, ko je Alonso na sumljiv način zmagal na dirki v Singapurju, spodila iz formule ena. Zdaj naj bi bil karizmatični Italijan pred vrnitvijo v kraljevi razred motošporta, kjer naj bi pomagal pri tem, da si formula ena popravi načeti ugled.

Šef formule ena Bernie Ecclestone je imel na Hungaroringu pred kvalifikacijami sestanek z vsemi šefi ekip, kjer je tekla beseda o tem, kako naj formulo ena naredijo bolj atraktivno in s tem zanimivejšo za gledalce. Domnevno naj bi Ecclestone načrtoval ustanovitev delovne skupine, ki naj bi ji poleg Red Bulla, Mercedesa, Ferrarija in Force Indie pripadal tudi Flavio Briatore.

"Srečanje z vsemi ekipami je bilo zelo pozitivno," je povedal športni šef ekipe Mercedes Toto Wolff in dopolnil: "Bernie je izrazil željo, da se pogovori z moštvi o tem, kako narediti formulo ena bolj privlačno. Govora ni bilo le o negativnih stvareh, imamo sijajno dirkanje in polne tribune v Avstriji, Kanadi in Veliki Britaniji. Tukaj na Hungaroringu in v Hockenheimu je bilo nekoliko manj gledalcev. Usedli smo se za mizo, da bi analizirali, zakaj je tako."

Wolff še dodaja: "Zadnje dirke so bile dokaj napete. Lahko rečem, da so bile boljše kot v osemdesetih in devetdesetih letih. Takrat ni bilo nobenih prehitevanj, razen za ves krog. Pred kratkim sem si na televiziji ogledal dirko Nikija Laude, ko je osvojil naslov proti Alainu Prostu. O prehitevanjih ne duha ne sluha – razen za krog. To je bila dirka na Portugalskem leta 1984. Tudi zvoka motorja ni bilo slišati. To, kar vidimo na stezi zdaj, je dokaj dobro. Tudi število gledalcev pred televizijskimi sprejemniki ni majhno. Če si ogledamo tržne deleže, ugotovimo, da se gledalci od klasične televizije selijo v digitalni svet. Tako je pri vseh športih. Gre prej za zabavo v živo in za vprašanje, kaj lahko naredimo, da fante podpremo."

To je nujno treba, kot pravi šefica ekipe Sauber Monisha Kaltenborn, ki je kritična do določenih področij formule ena – predvsem do upadanja števila gledalcev na dirkališčih. "Včasih imam občutek, da le sedimo in gledamo. Kot raca, ki sedi in čaka, da jo nekdo ustreli. Vsakdo opazi spremembo stanja, toda ničesar ne naredimo." Upad zanimanja gledalcev obžaluje, sploh zaradi dobrih akcij na stezi. "Dirka v Hockenheimu je bila dobra. Menim, da je naš izdelek dober. Zagotoviti moramo, da bomo imeli osnovo za povečanje zanimanja, in to moramo čim prej opraviti."

In pri tem naj bi pomagal ravno Briatore. Predstava, da naj bi Italijan igral pomembno vlogo pri osvežitvi ugleda formule ena, je dokaj nenavadna, kajti Briatore se je v času svoje aktivne vloge nenehno gibal na meji legalnosti. Spomin na dirko v Singapurju leta 2008 je še svež. Takrat je ekipa Renault Piqueta mlajšega žrtvovala za namerno nesrečo, ki je na stezo priklicala varnostni avto, ki je Alonsu pomagal do zmage.

FIA je Italijanu za določen čas prepovedala delovanje v formuli ena, toda medtem je bila ta prepoved umaknjena, saj nikoli ni bilo pojasnjeno, kdo je dejansko stal za to idejo. Medtem ko Puquet mlajši trdi, da sta bila to Briatore in Pat Symonds, ki zdaj deluje v ekipi Williams, je slednji pojasnil, da je na to idejo prišel sam Brazilec. Čeprav lahko Briatore medtem že dela v kraljevem razredu motošporta, od leta 2009 ni zavzemal nobene funkcije v formuli ena.

Zdaj je Italijan očitno pred vrnitvijo, čeprav to še ni uradno. Ko so ga povprašali o Briatoreju, je športni šef Mercedesa Toto Wolff odgovoril: "Kdo trdi, da sem se pogovarjal z Briatorejem?" Avstrijec je po daljšem premoru dodal: "Nekaj ljudi bo sedelo za isto mizo." Več pa Wolff ni želel povedati, čeprav že obstajajo nekatere ideje. Zmagovalcu dirke naj bi v dirkalnik umestili dodatnih 20 kilogramov uteži. Drugouvrščeni bi jih dobil 18 in tako naprej.

Vendar bi lahko takšen ukrep dosegel ravno nasprotni učinek, kajti že idejo o dvojnih točkah na finalni dirki so navijači pribili na križ. Uteži bi prav tako umetno spremenile vrstni red formule ena. "Mogoče so vstopnice predrage in ljudje ne želijo potrošiti preveč denarja za ogled formule ena," je ugibal Adrian Sutil in dopolnil: "Tudi zvok ni najboljši. Ampak imamo dober motošport, in to želijo navijači tudi videti. Imeli smo dirke, na katerih se je veliko dogajalo, kot je bilo v Silverstonu. Tako je tudi na Kitajskem, čeprav tam ne pričakujemo velikega navala. Mogoče pa je to odvisno od posamezne države."